Recept

Jag har fått en förfrågan på receptet på den här underbara chokladkakan (som jag har fått av min vän Ida) så här kommer det!



125 gram mörk choklad
100 gram smör
2 dl florsocker
2 ägg
2 äggulor
6 msk mjöl

(4 pers)

Sätt ugnen på 220 grader.
Smöra formarna.
Smält smöret och chokladen i en kastrull.
Rör i resten av ingredienserna.
Häll i formen (sån liten en-portions suffléform)
och grädda mitt i ugnen ca 12-15 min.
Var uppmärksam så den inte blir för fast, det ska rinna härlig choklad från mitten! :)
Vänd upp på en tallrik, servera med glass och/eller grädde och njut!
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Trine

Mmmmm.. chokladfondant! När bakar du den till mig?

2011-10-19 @ 21:33:09
URL: http://trinepalmer.blogg.se/
Postat av: Ida

Blev inspirerad och gjorde den här idag med vaniljglass. Bland det godaste och enklaste som finns!

2011-10-22 @ 02:15:09
Postat av: moona

ska det vara både 2 ägg o 2äggulor, ska dom vispas?

2011-12-14 @ 14:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0