Beskrivning

Har fått frågan hur jag gör mina kakfat och det är jättelätt!

Det gäller ju först och främst att hitta porslin eller nåt liknande som man vill göra faten av..
Fina fat och koppar, ljusstakar eller annat som mellandelar..
Sen rengör jag ytan där jag ska fästa ihop delarna noggrant.
Jag använder ett universallim, köpt på Panduro.

För att få det att fästa riktigt bra så limmar jag först ett lager på båda sidor som ska sitta ihop och låter det torka. Sen limmar jag på igen och sätter ihop det.
Det var lite problem att fästa metallfatet mot glasfotet på det gröna fatet med kupa, men då slipade jag lite med sandpapper och limmade två gånger som jag nämnt tidigare, då gick det bra..



Hoppas ni förstod min förklaring, annars är det bara att fråga! :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Visst är det askul!!!? Jag tror att jag gjorde fem stycken när jag väl hade börjat :) Snart måste DU OCH JAG pyssla ihop igen. Jag saknar knep & knåp! Puss

2010-09-29 @ 10:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0